Op zoek naar een

uniek en passend logo?

Maar heb je geen idee waar je moet beginnen of waar je allemaal aan moet denken? Je leest hier meer over de elementen die van belang zijn bij de ontwikkeling van een uniek en passend logo (en dito huisstijl). Van strategie tot lettertype, van kleur tot implementatie. En ik heb een handige checklist met alle mogelijke huisstijldragers voor je gemaakt. Die stuur ik je graag toe. Vraag hier aan!

Mocht je meer willen weten over een van deze logo’s of een uitgebreider portfolio willen inzien, dan hoor ik ’t graag! Het verhaal achter deze logo’s vertel ik je graag persoonlijk.

Al voor we beginnen met het creatieve gedeelte, is het van belang om te weten: wie ben je als bedrijf, wat beteken je voor je klanten, wat wil je uitstralen naar je (potentiële) klanten? En zien je klanten je ook echt zo. Een goed logo laat zien wie je bent en heeft STOP-kracht:

Simpel, Tijdloos, Onderscheidend, Past bij je merk! 


Grafisch ontwerp door Joan van der Kroef

Logo ontwerp Joan van der Kroef voor Beauté Rosalie
Logo ontwerp door Joan van der Kroef Vormgeving Vianen voor Oog op Hoogbegaafdheid
Logo ontwerp Joan van der Kroef voor Coach-ING
Logo ontwerp Joan van der Kroef voor Fun2befit
Logo ontwerp Joan van der Kroef voor Explained by Do
Redesign logo De Beauty Studio
Vormgeving logo Bodystories
Logo ontwerp door Joan van der Kroef Vormgeving Vianen voor RUKO Waterwerken
Logo ontwerp door Joan van der Kroef voor Vakhandel IJzersterk
Logo ontwerp door Joan van der Kroef voor Topkwaliteit Vloeren
Grafisch ontwerp Summa (plus)klas
Logo Mondygienist voor de jeugd
Vormgeving logo Teff inside
Redesign logo Truck Centrum Sliedrecht
Redesign logo Truck Centrum Sliedrecht
Grafisch ontwerp logo een Frisse blok op
Logo ontwerp Hart voor Alzheimer door Joan van der Kroef Vianen
Logo by Marie-Christine
Vormgeving logo Teff inside
Grafisch ontwerp logo Context verbindt
Vormgeving logo Mommersteeg Makelaardij
Grafisch ontwerp logo Context verbindt

Wat kost een logo?

Zoek je dan een simpel logo zoals Apple of een complexer logo zoals Versace? Om maar eens 2 uitersten te benoemen. Natuurlijk twee hele bekende logo’s, herkenbaar, maar daar is ook aardig wat marketinggeld aan gespendeerd. Het ‘aanschaffen’ van een logo op een website lijkt goedkoop, maar is vaak duurkoop gebleken. Een goed logo moet uitstralen wat je doet, wie je bent, herkenbaar, tijdloos en geschikt voor meerdere doeleinden zijn. 

Hoe duidelijker je bent in de ‘briefing’ des te concreter kan ik aan de slag. Natuurlijk krijg je altijd eerst een prijsopgave voor het nieuwe logo, zodat je weet wat je kunt verwachten. Het logo van Google heeft overigens niets gekost, terwijl het logo van BP $211,000,000 het meest dure logo ontwerp ooit is geweest. Nou, dat hoef je bij mij niet te verwachten hoor! De doorlooptijd voor een logo is gemiddeld tussen de 2 tot 3 weken, van schets tot realisatie.

Meer weten? Ik schreef een whitepaper over de stappen om tot een goed logo en dito huisstijl te komen. Stuur mij een bericht en dan zorg ik dat je het strategie whitepaper ontvangt. Met een handige checklist voor de nieuwe huisstijl.

Overzicht opdrachtgevers:

[wds id=”2″]
error: Content is protected !!